ibland gÄr det veckor
en dag eller tvÄ
det kan dröja minuter
men sedan trÀnger sig tankarna pÄ
mina minnen seglar
ut pÄ det hav
dÀr vÄr eviga lycka
förliste, gick i kav
vi var lÄngt bort om rÀddning
ingen av oss hade en chans
vi drev hjÀlplöst
hjÀlplöst ifrÄn varann
hjÀlplöst
allt lÀngre och lÀngre bort ifrÄn land
i svartsjukans storm förde vÄgorna oss
lÄngt ut pÄ ett rasande hav
vi bad om ett under men vinden var för stark
vi drev hjÀlplöst
hjÀlplöst
det hÀnder att jag stÄr dÀr
i porten utanför
ser ljuset frÄn vÄra fönster
jag undrar var du var
visst var jag allt för vaksam
oron vÀrkte i min sjÀl
jag förstod inte bÀttre
jag försökte men allting blev fel
vi var lÄngt bort om rÀddning
ingen av oss hade en chans
vi drev hjÀlplöst
hjÀlplöst ifrÄn varann
hjÀlplöst
allt lÀngre och lÀngre bort ifrÄn land
i svartsjukans storm förde vÄgorna oss
lÄngt ut pÄ ett rasande hav
vi bad om ett under men vinden var för stark
vi drev hjÀlplöst
hjÀlplöst
det har gÄtt ett par Är nu
du har flyttat frÄn stan
funnit en ny kÀrlek
snart fÄtt hans barn
om livet Àr vÀgen
som delar sig ibland
dÄ stÄr jag kvar vid vÄrt vÀgskÀl
med min utstrÀckta hand
vi drev hjÀlplöst
hjÀlplöst ifrÄn varann
hjÀlplöst
allt lÀngre och lÀngre bort ifrÄn land
i svartsjukans storm förde vÄgorna oss
lÄngt ut pÄ ett rasande hav
vi bad om ett under men vinden var för stark
vi drev hjÀlplöst
hjÀlplöst
hjÀlplöst...
bron: Songteksten.nl
Taal: swedish