De missade bussen
Men natten var ljummen
Som med den tidiga september mornar blir
De gick över Slussen
Hela staden lÄg stum
Men frÄn ett fönster hördes en vilsen melodi
Han Àr den lyckligaste i vÀrlden
NÀr de gÄr dÀr genom stan
Att fÄ hÄlla henne nÀra, i en ny dag
NĂ€stan nere vid Skeppsbron
Ăr morgonen klar
Bara Miles blÄa toner hÀnger kvar
Och Strömmen lÄg krusad
I glittrande sol
Den sista sommarvinden lekete hÀr och var
Han gÄr som berusad
Hon slÀtar sin kjol
Och fasaderna blir guld i gamla stan
Hon Àr den vackraste i vÀrlden
DÀr pÄ vÀg mot Nybro plan
Han fÄr hÄlla henne nÀra i en ny dag
De gÄr genom Kungshamn
Och Luften kÀnns klar
Bara Miles blÄa toner hÀnger kvar
Han Àr den lyckligaste i vÀrlden
NÀr de gÄr dÀr genom stan
TÀnk att fÄ hÄlla henne nÀra i en ny dag
De gÄr genom porten
Det Àr stilla i stan
Bara Miles blÄa toner hÀnger kvar
Bara Miles blÄa toner, hÀnger kvar....
Hay-aa-aah....
source: Songteksten.nl
Language: norwegian