In de discotheek

Hallo mensen,

Hierbij het nummer "In de discotheek" van het album "D'n Achterhoek tsjoek".
Zoals je kan zien, heb ik twee akkoorden-ritme-schema's geschreven.
De bovenste akkoorden partij wordt over het algemeen gebruikt door de slaggitarist
in dit geval is dat Bennie Jolink, en de onderste de sologitarist welke in dit geval
Ferdi Jolij is. De reden dat het akkoordenpartij voor de sologitarist meer op baree
is gebasseerd, is omdat hij dan makkelijker kan overschakelen naar een eventuele solo.
Bovendien klinkt het ook nog voller!
Het B akkoord is voor beide partijen gelijk.

De intro wordt overigens door beide partijen (tegelijk) gespeeld, aan de hand van de
ritme akkoorden, zoals onder het akkoordenschema staat uitgetabt voor slag en solo.


Veel succes mensen!



Akkoordenschema:

E| 0-2-2-1-0-x
A| x-0-2-2-2-0
B| x-2-4-4-4-2
D| x-x-0-2-3-2


                   E                  A                  D                  B
E|---------------| E|---------------| E|---------------| E|---------------|
B|---------------| B|---------------| B|-2-2-4-4-------| B|---------------|
G|---------------| G|---------------| G|-0-0-0-0-------| G|---------------|
Slaggitaar:     D|---------------| D|-2-2-4-4-------| D|---------------| D|---------------|
A|-2-2-4-4-------| A|-0-0-0-0-------| A|---------------| A|-9-9-11-11-----|
E|-0-0-0-0-------| E|---------------| E|---------------| E|-7-7-7--7------|

                   E                  A                  D                  B
E|---------------| E|---------------| E|---------------| E|---------------|
B|---------------| B|---------------| B|---------------| B|---------------|
G|---------------| G|---------------| G|---------------| G|---------------|
Sologitaar:     D|-9-9-11-11-----| D|---------------| D|---------------| D|---------------|
A|-7-7-7--7------| A|-7-7-9-9-------| A|-12-12-14-14---| A|-9-9-11-11-----|
E|---------------| E|-5-5-5-5-------| E|-10-10-10-10---| E|-7-7-7--7------|


Intro: E - A - B - E

 E
a'k 's oavens niks te doene heb, ik wet niet woar'k hen mot goan
thuus wil ik niet blieven want dat is ok niks gedoan
 A
en in 't café is 't wel gezellig moar doar zie'k gin lekker stuk
 E
en angezien ik gin pastoor bun wil ik ok wel eens van de kruk
 B
dan blif der moar één ding oaver, ik vuul mien een dom rund
omdat ik wat versieren wil en de deerns doar nou eenmoal bunt

        E                E
in de discotheek in de discotheek

 E
bi-j de deur steet een gorilla, hersens nul komma nul
hie kik of ik wel netjes bun, dat is toch flauwekul
 A
mien lange heur dat stop ik in de kraag, zoda'j 't niet kunt zien
 E
en as ik entree betaald heb, soms wel een piek of tien
 B
bun ik dan eindelek binnen, woar 't stikkedonker is
ik kan gin wief herkennen, of ze mooi of lillek is

        E                E
in de discotheek in de discotheek

 D
moar wat ik nog 't ergste vind, een stomme zak van een diejay
 A
drea-jt domme harde discostront, spuul die rotzooi deur de plee
 D
een pilsjen is der völ te duur, i-j hangt doar tegen de muur
(A)
In die fantasieloze klere discotheek!

Solo: E - A - E - B - A - E

 E
't goedkoopste wa-j der zoepen kunt, kost minstens wel een knaak
en geregeld is 't der knokken en met geregeld bedoel ik vaak
 A
en dan dat stomme dansen, op een dansschool pas geleerd
 E
't is allemoal 't zelfde en 't is mien gin konte weerd
 B
kauwgom kauwend klootjesvolk, één en al clishé
lurkend an hun cola en een mongool van een diejay

        E                E
in de discotheek in de dicotheek

 B
kauwgom kauwend klootjesvolk, één en al clishé
lurkend an hun cola en een mongool van een diejay

        E               E
in de discotheek in de discotheek

source: tabsrus.nl

Chords

E
A
D
B

Language: dutch